تبلیغات
آشنایی با خودروهای ایرانی - خودرو های ملی که به تولید نرسیدند
خودرو فقط ایرانی:

خودرو های ملی که به تولید نرسیدند

تاریخ:دوشنبه 22 فروردین 1390-11:39 ق.ظ


سمند زوبین، پردیس، ساحل و پیكا تنها برخی از نام‌هایی بودند كه قرار بود معرف محصولات جدید ملی باشد. البته هیچ‌گاه این خودروها به تولید نرسیدند بلكه تنها هزینه‌های بالایی برای ایران‌خودرو داشتند. نداشتن پلت‌فرم، تغییر پیاپی سیاست‌ها و نبود استراتژی مشخص شاید بخشی از دلایل تولید نشدن این محصولات بوده است. محصولاتی كه اگر برخی ازآنها تولید می‌شدند شاید ایران‌خودرو سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده بود. در تمام خودروهای كلاس متوسطی كه در ایران‌خودرو طراحی شده‌اند پلت‌فرم پژو 405 استفاده شده است. البته خودروهای كوچك‌تر از پلت فرم پژو 206 استفاده كردند. در چندین نمونه هم قرار بود از پلت‌فرم پژو 106 و فیات استفاده شود كه به دلیل عدم تامین این پلت فرم‌ها پروژه‌ها اجرا نشد



پیكا: این خودرو قرار بود پس از سمند دومین خودرو با نشان ملی باشد. ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند این محصول را در بازه‌ قیمتی 4 تا 5 میلیون تومان در اوایل دهه 80 شمسی وارد بازار كند. تیراژی كه برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بالای 200 هزار دستگاه بود. قرار بود این خودرو، خودروی اقشار كم درآمد ایرانی باشد. پلت‌فرم این خودرو قرار بود مدلی از فیات باشد اما فیات از دادن این پلت‌فرم سر باز زد. بعدها ایران‌خودرویی‌ها تصمیم گرفتند از پلت‌فرم پژو 106 استفاده كنند كه پژو هم این پلت‌فرم را نداد و خودروی پیكا تولید نشد .

 
 


پردیس: سمند پردیس قرار بود یكی از مدل‌های آتی سمند باشد. این محصول را ایرا‌ن‌خودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات كره‌ای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولكس‌واگن است. این محصول با اینكه پیش‌بینی می‌شد در بازار به خوبی فروش كند و در نمایشگاه‌های خودرویی كشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی كردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مركز تحقیقات ایران خودرو ماند .
سورن: سمند سورن ابتدا قرار بود یك كوپه باشد. طراحی بدنه این خودرو تا حدودی شبیه به محصولات مزدا است. برای این خودرو موتور 2000 سی‌سی در نظر گرفته شده بود. ایران‌خودرو قرار بود این محصول را برای مشتریان جوانترش عرضه كند. با اینكه از این محصول نیز در نمایشگاه های خودروی داخلی استقبال زیادی شد اما این مدل نیز هیچ‌گاه به تولید نرسید و تنها در حد ساخت چند مدل نمونه در مركز تحقیقات ایران‌خودرو ماند. بعدها از نام این محصول برای مدل جدید سمند استفاده شد .

 

سمند زوبین: این خودرو قرار بود مانند پیكان جوانان خودروی خاص جوانان باشد. توربوشارژ، موتور قوی و هندلینگ مناسب مواردی بود كه برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. البته كمی سخت بود كه بتوان بر روی پلت‌فرم پژو 405 چنین محصولی را خلق كرد. مشكل این خودرو هم نبود پلت‌فرم مانند دیگر مدل‌های سمند بود



سمند ساحل: اولین و آخرین كانسپت یك خودروی ایرانی تاكنون سمند ساحل بوده است. معمولاً خودروهای كانسپت ساخته می‌شوند تا بعدها با تكمیل‌شان مدل‌های واقعی ساخته شوند

سمند استیشن و وانت: سمند استیشن خودرویی بود كه در ایران‌خودرو تولید شد و حتی تا مرز صنعتی‌سازی نیز پیش رفت. اما اجرا نشدن پروژه پژو 405 استیشن مدیران ایران‌خودرو را از تولید این خودرو منصرف كرد. سمند وانت نیز محصولی بود كه در مركز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد اما معلوم نیست كه این خودرو قرار است تولید شود یا خیر .



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
nidaalwin.weebly.com
چهارشنبه 21 تیر 1396 01:49 ق.ظ
Hello, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor”.I'm trying to
find things to improve my website!I suppose its ok to use some of your
ideas!!
Veola
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:05 ق.ظ
I was able to find good advice from your blog posts.
BHW
جمعه 8 اردیبهشت 1396 12:29 ب.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for BHW
BHW
چهارشنبه 30 فروردین 1396 04:02 ق.ظ
Someone essentially lend a hand to make critically posts I
would state. This is the first time I frequented your website page and so far?
I surprised with the research you made to make this
actual publish incredible. Excellent job!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر